Weight Loss Wednesday | Week 1

.post h1 small{ display: block!important; font-size: 12px!important; font-weight:normal!important; } .post h1 small{ display: block!important; font-size: 12px!important; font-weight:normal!important; }

The holidays are over and everyone has set their new year’s resolutions. So have I and one of them was to reach my target weight! Eating healthier, exercise more, you know the drill, it’s probably the most popular new year’s resolution! 😀 Let’s see how I did this first week of the new year, huh? ^^
De feestdagen zijn voorbij en iedereen heeft zijn goede voornemens vastgelegd. Ook ik deed dat, en één daarvan was om mijn doelgewicht te bereiken! Gezonder eten, meer bewegen, je kent ze wel, waarschijnlijk de meest populaire goede voornemens! 😀 Laten we eens zien hoe ik het er deze eerste week van het nieuwe jaar vanaf heb gebracht, zullen we? ^^


Weight last week: 65,4 kg
Weight this week: 64,4 kg
Gewicht vorige week: 65,4 kg
Gewicht deze week: 64,4 kg
I couldn’t believe my sleepy eyes when I stepped on the scale this morning. Maybe I was still dreaming? No, I wasn’t, it really said 64,4 kg, which means I lost 1 kg this week! I couldn’t be happier with this result. 
Ik kon mijn slaperige ogen niet geloven toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan. Misschien was ik nog aan het dromen? Nee, toch niet, er stond echt 64,4 kg, wat betekent dat ik deze week 1 kg ben afgevallen! Hier ben ik enorm blij mee.

What have I been doing? I started drinking a minimum of 2 liters of water a day and at least 1 green tea a day. Eating wise, I didn’t really change that much. I tried to eat less whenever it was something not that healthy and that’s basically all I’ve changed. Exercise wise, I didn’t do anything either! :p I’ve been studying as you might know, and in those periods, I really don’t like to spend my spare time exercising, just because I really don’t like it. But hey, I lost 1 kg so whatever, right? 😀
Wat heb ik deze week gedaan? Ik heb elke dag minstens 2 liter water en minstens 1 groene thee gedronken. Op het gebied van eten heb ik niet zo veel veranderd. Ik probeerde de keren dat het iets minder gezond was iets minder te eten en dat is eigenlijk alles wat ik veranderde. Op het gebied van beweging deed ik ook niet! :p Ik zit in de examenperiode, en dat is net de periode waarin ik mijn vrije tijd echt niet aan beweging spendeer. Maar hé, ik verloor 1 kg, dus maakt niet uit, toch? 😀

So what will I change next week? Hhmm, not much I think! I don’t think I will be exercising during this exam period, so that will stay the same. And since the way I’m eating and drinking worked this week, I hope it’ll work next week too! ^^
Wat zal ik volgende week anders doen? Hhmm, niets denk ik! Beweging zal er tijdens de examenperiode niet echt van komen en aangezien de manier waarop ik nu eet en drink blijkt te werken, hoop ik dat het dat volgende week ook doet! ^^

Tip of the week: Drink enough water! Drinking half an hour before you eat makes you eat a little less, but don’t drink right before eating! If you think you’re hungry during the day, drink some water. Chances are you were actually thirsty because your body can sometimes mix up thirst and hunger. Sounds strange, but try it out. It works for me!
Tip van de week: Drink genoeg water! Een halfuurtje voor het eten een glas water drinken, zorgt ervoor dat je minder honger hebt, maar drink niet vlak voor het eten! Als je denkt dat je honger hebt gedurende de dag, drink dan eerst wat water. De kans bestaat dat je eigenlijk dorst had, want je lichaam kan soms honger en dorst verwarren. Klinkt raar, maar probeer het eens. Voor mij werkt het!





8 gedachtes over “Weight Loss Wednesday | Week 1

Geef een reactie

