Healthy Oatmeal Pancakes | #2014BloggerChallenge Topic 6

Hi dolls!

For topic 6 of the 2014 Blogger Challenge, food, I decided to share my current favourite breakfast with you guys! So if you want to know what it is and how easy it is to make, keep on reading! ☺️
Voor het 6de onderwerp van de 2014 Blogger Challenge, eten, besloot ik mijn favoriete ontbijt van dit moment met jullie te delen! Dus als je wil weten wat het is en hoe makkelijk het te maken is, lees dan zeker even verder! ☺️



So let’s start off with the ingredients you will need:

♡ 3 tablespoons of oatmeal
♡ 1 tablespoon of soy yoghurt
♡ 1 egg
♡ 1/2 dl of soy (almond) milk
♡ tiny bit of olive oil or coconut oil
♡ optional: cinamon, agave syrup, …

Laten we beginnen met de ingrediënten:
♡ 3 eetlepels havermout
♡ 1 eetlepel soya yoghurt
♡ 1 ei
♡ 1/2 dl soya (amandel) melk
♡ klein beetje kokosolie
♡ optioneel: kaneel, agave siroop, …


Now here’s the few easy steps you’ll have to do:
♡ Mix all the ingredients in a bowl
♡ Put it in the fridge overnight
♡ Divide the mixture in 2 pancakes and fry in a pan with a tiny bit of coconut oil (or olive oil)

En dit zijn de eenvoudige stapjes die je moet doen:
♡ Meng alle ingrediënten in een kom
♡ Laat he mengsel een nachtje in de koelkast staan
♡ Verdeel het mengsel in 2 pannenkoekjes en bak ze in een klein beetje kokosolie (of een andere olie)


This is a super easy recipe for when you’re in a rush in the morning, because you can make it the day before. It’s better to leave the mixture overnight, but if you forgot to make it in the evening, you can still make it in the morning as well. The mixture will just be a tiny bit more runny because the oatmeal didn’t get the chance to absurd some of the milk.
Dit is een super simpel recept voor wanneer je gehaast bent ’s morgens. Je kan dit makkelijk de dag ervoor maken. Het is beter om het een nachtje te laten rusten in de koelkast, maar als je het ’s avonds vergeten bent, kan je het ook makkelijk ’s morgens maken. Het mengsel zal dan gewoon iets vloeibaarder zijn omdat de havermout de melk niet heeft kunnen absorberen.

The only thing you still ‘have’ to do in the morning, is put some fresh fruit on it, and that’s it. I chose mango this time, but I usually go for blueberries instead! To make it a bit more sweet, I also add some  agave syrup. This is a healthier option than just plain sugar for example, but it’s very good! Of course these last 2 ingredients are optional. You can add anything you like or keep them plain! ☺️

Het enige dat je dan ’s morgens nog ‘moet’ doen, is vers fruit toevoegen en je bent klaar. Ik koos deze keer voor mango, maar meestal ga ik voor bosbessen! Om het nog net iets zoeter te maken, heb ik nog wat agave siroop toegevoegd. Dit is een gezondere optie dan gewoon suiker bijvoorbeeld, maar het is heel lekker! Natuurlijk zijn deze 2 laatste ingrediënten optioneel. Je kan eender welke toping gebruiken op deze pannenkoekjes! ☺️



This recipe makes 2 small pancakes, which is meant for 2 people. This might seem like it won’t be enough, but trust me, this is very filling and just one of these pancakes will make you full up until lunch!
Dit recept is bedoeld voor 2 kleine pannenkoekjes, en dit is bedoeld voor 2 personen. Dit lijkt misschien heel weinig, maar geloof me, het is enorm vullend en met 1 pannenkoekje heb je genoeg tot aan de lunch!

Bon appetit! ☺️


Advertenties

8 gedachtes over “Healthy Oatmeal Pancakes | #2014BloggerChallenge Topic 6

  1. Snap ik! 🙂 Je proeft het niet in de pannenkoekjes maar ik snap dat je geen hele fles in huis wil halen voor enkel deze pannenkoekjes 😀 Maar je kan de sojamelk zeker ook vervangen door gewone melk of door extra yoghurt. werkt ook perfect met gewone yoghurt ^^

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s